torsdag 9 februari 2012

Less man blir!

Så här ligger det till med bilen.. När jag besiktigade bilen i november fick jag 4 nerslag, lämnade in den på verkstaden och fick dom felen åtgärdade. Toppen! I december gjorde jag en ombesiktning och "blev godkännd" trodde jag! Jag och mamma åkte till bilprovningen så vittnen finns de! När bilen var klar sa besiktningsgubben: Ja, de här gick ju bra! Ses om ett år då. Tack och Hej! fick ett protokoll ihop vikt som jag kastade in i handskfacket och sen dess har jag kört och varit glad!

Igår fick jag brev från transportstyrelsen... Jag har en obesiktigad bil dvs. körförbud! Grattis Sandra, du har haft körförbud i 1 månad! Dra åt helvete vad arg jag blev,den där idioten som besiktigade bilen i Tierp ska få smaka järnrör,de kan ni ju skriva upp. Tänker tamefan inte va nå trevlig mot han. Till saken hör att i December hade dom där klåparna dataproblem, så idioten har missat att släcka 2.an -Tack för det! På protokollet ska det sitta en klisterlapp om man ska besiktiga om bilen, och det gör de inte häller så allt tyder på att den där gubbjäveln har gjort en jävligt stor tabbe mot fel brud. Har pratat med fler folk som också har råkat ut för att dom har gjort fel, tex. skrivit fel miltal,givit 2.a på något som det inte är fel på osv. osv. Men dom personerna har sett problemet innan dom lämnat bilprovningen och fått det åtgärdat, men jag missade det. Tänk att man inte kan lita på folk över huvud taget! Arg är vad jag är!


Något bra har i alla fall hänt! Jag har fått till baka mitt bort tappade körkort, så nu kan man köra lagligt igen, det gillas. Det låg ioförsig i en jackficka som jag var säker på att jag hade letat igenom, men min lilla söta mamma var här och hjälpte mig leta, tro på fan att hon hittade det! (Glad tjej!)

PussPuss/Issandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar