onsdag 7 mars 2012

Sjukan

Hua! Har spenderat morgonen i tvättstugan. Bra att sakerna funkar, 1 av 3 maskiner fungerar! Woow, amazing! Nu hade jag visserligen blivit förvarnad av mina grannar, så tvättberget var inte de största. De tackar vi för.

Inte nog med det, har fått tagit liten till Veterinären, han är ju lite geggig i ena ögat och hängig, jag var orolig att de var något i ögat som var trasig med de var de inte. Vi fick en salva som jag ska behandla med 3 gånger om dagen i 10 dgr. Fick också i uppgift att tempa Kingen från och med nu till på måndag 2 gånger om dagen.. Hoppas på att temperaturen håller sig bra, annars måste vi in igen! När våran vet. tempade Kingen nu så låg han på 39,3 (Om jag inte minns helt fel) Men det kan bero på att när hundar blir stressade (som hos vet.) stiger temperaturen. Därför är det bäst om jag kollar i lugn miljö hemma för att få ett stabilt svar.
 Jag måste bara säg att jag har världens coolaste veterinär! Han är väl runt 65,gråhårig och i lite dålig kondis med döm inte honom för det. Han är grym med djur! Han sätter sig i en stol och bara kollar, han tar inte ens i hunden. När hunden har kommit fram till honom självmant så börjar han prata lite.. efter de går de väldigt lungt och sansat, han ber hunden komma upp på bordet och ja sen undersöker han. Finns absolut inge stress i den gubben inte, han är lite Dr. Hous, Ja naturligtvis går han inte på droger och är så där drastisk med något får mig att se en likhet mellan dom två. Kanske är det kunskapen dom besitter?

Fick också mycket beröm för Kingen, han var en otroligt lyhörd kille. Han hade mig i fokus och höll koll på vad jag ville att han skulle göra, han passade upp på mig riktigt fint! Han frågade vilka kurser vi gick, men nej du gubbe lilla, vi har inte gått några kurser! Ni skulle sett hans min. Alltid kul att få beröm och bekräftelse på de man gjort, kul att man har lyckats fostra den lilla filuren!








PussPuss/Issandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar