fredag 16 mars 2012

Ojoj!

Jösses vilken dålig update de va här! Vet inte vad jag ska skylla på häller. Har ingen annan än mig själv att skylla så. Hur som hällst.. Haft ledigt igår och idag, har jag fått något gjort hemma? Nä! Har varit hos hjärtat och haft de bra.. Igår va jag och hälsade på mormor, tog en långpromenad i solen samt grejade i  stallet. Japp, ni läste rätt! Jag har varit i stallet,

Slutade med hästar när Tibrá flyttades till Gävle (Det var ioförsig i samma veva som jag flyttade tillbaka till Gimo, så November 2011 slutade jag med hästar på heltid) Hur gick det igår då kan man fråga sig... En definitionsfråga, ett Tinkersto på 18 år som gick med på "Handikapp ridning" när hon va 6 år och riden ganska mycket så med andra ord en snäll lugn och trygg häst sägs de! Meeen, nu till de roliga. Det blev "Kick and run!" Hästjäveln (ursäkta språket) började ganska tidigt med att stegra när hon inte fick som hon ville, fortsatte med att sparka bak ut och när hon inte fick springa blev det galopp på plats, efter de blev det en rejäl bockning! Mellan alla händelser var det ganska mycket försök till spring och kast med huvudet. Satan, hästen har nog inte blivit riden på 3 år men krut fanns de. Vet inte om jag vill rida morrhoppan igen, hehe. Jag satt kvar och vi hade vårat bråk men i de stora hela gick de väl ganska bra, inga skador eller dylikt!

Idag har jag haft en mysig dag med Sarah, vi har färgat håret på mig igen och druckit massa kaffe och såklart promenerat i solen. Tog en fika med Mamma, syster och Sarah på Bettan´s (Ett lokalt mysigt café här i Gimo) Trevlans hörrni! Nu ska jag och hjärtat hälsa på Farmor och Farfar, första gången dom får träffas! <3

PussPuss/Issandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar