onsdag 25 april 2012

Solen vi gillar dig och..

Nu är den äntligen här! Får se hur länge den stannar. Hoppas den är här länge.. Vill att det ska torka upp så att man slipper torka så mycket tassar. Blir så hemskt smutsigt inne med lera och grus, men så är det att ha hund. Han måste få vara hund. Kan ju inte gå i koppel på asfalt för att inte smutsa ner sig, nej vi går i skogen utan koppel, och mycket grusväg blir de. Vilket resulterar lite skit i hörnen här hemma, men vad gör de om 100 år? Jag har en glad hund och det är de viktigaste!

Igår efter kursen när jag väl va hemma så var jag sjukt trött, ville sova men så blev de inte. Älskling hade fixat käk, potatis sallad och kyckling! Min mästerkock kan han. Sen åkte vi till hans föräldrar för att fira hans Mamma som fyller inom några dagar, fast då har dom åkt utomlands så passade på igår när jag var hemma i skaplig tid och de passade alla. (Mycket pyssel för att få alla på samma plats samtidigt! Alla jobbar olika och har träningar och annat för sig) Apropå födelsedagar!  

Snart ska jag fylla år, 20 år! Kan ni förstå så fort tiden går? Jag tycker de inte va längesen jag fyllde 18, men hallå 2 år sen. Hjälp vilket tempo livet har! Men åter till min 20 års dag.. Har nog planer på att fira med släkt och vänner typ helgen innan, för på min födelsedag så är jag i Västerås och kollar på gamla jänkare (Power big meet 2012) Måste kolla upp med jobbet hur sommaren kommer att se ut, kan ju vara bra att planera efter som att folk förmodligen är i semestertider och så där.. Men en till tankeställare som man kan fundera på, vart ska jag fira den? Lite svårt att få in så mycket folk i min 1.a alltså om bara Mamma,pappa + deras respektive och barn kommer så är vi 10 pers. + 2 hundar (jag och Robin inräknade!) sen är det ju farmor och farfar, mormor, kusiner, moster, morbror, faster, farbror och alla deras respektive osv.osv. Herre gud! Ett stort hus med tomt skulle behövas, kanske en hästgård?(Ja tack, det vill jag ha i födelsedagspresent!) Det där får lösa sig med tiden, kanske dags att fundera ut vad jag vill ha i födelsedagspresent förutom en gård.. Tror ioförsig inte att jag får en gård när jag fyller år men kan ju alltid önska sig! Tills lite senare idag eller i morgon ska jag klura ut vad jag önskar mig och publicera det här på bloggen, vet att folk vill veta vad jag önskar mig, har redan fått förfrågningar. trots att det är typ 3 månader kvar..





Nu väntar disken på mig, sen ska jag borsta min Kingen, han vill bli fin i pälsen inför morgondagens klippning!

PussPuss/Issandra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar