onsdag 18 april 2012

Prinsar och Prinsessor

Jag har saknat min lägenhet nu när jag har varit alldeles för mycket hos min Robin. Hans lägenhet är fin och hans säng är skön, Hans kök är stort och har ugn och måånga skåp. Där är det ordning och reda,stora garderober och mycket yta. Men som sagt det är liksom Hans. Där hör jag inte hemma, blir bara rörig när jag är där känns det som. Inte för att han klagar, men det här blev bara en helgalen parentes. 

Egentligen hade jag tänkt börja blogga om min lägenhet men nu blev det såhär.. läs och var glad!

Trots att jag har varit lite missnöjd med min trångbodda lägenhet så är jag nöjd med den! Den är liksom min..Min säng, en tjockmadrass med IKEA ben på. Jag bara älskar den, skön och lagom stor. Min sovalkov med rosa/lila skynken som hänger, gillar starkt. En färg klick i vardagen! En divan bäddsoffa med praktisk förvaring i divanen, underbara soffa! Mitt runda lilla köksbord med 4 stolar som man kan "trolla bort" dom blir ett med bordet. Jag gillar allt de här, tv'n på väggen kläder lite här och där. Kombinerat "kök" och hall. Anledningen till att jag skriver "kök" är för att de är diskbänk 2 kokplattor och en diskho, ingen fläkt och 2 överskåp, typ 5 lådor,ett halv kylskåp med frysfack och ett "skåp" som är en gammal frys(frysdörren sitter kvar, och bara reglar där i) Minimalt badrum, med Fallet åt fel håll så de är vatten precis överallt när man duschat.. Det fina är att det är bra mitt mitt mitt. Mitt alldeles eget! Här bor jag, mina regler min lägenhet! Här är mysfaktorn hög!




Jag skulle inte tacka nej till ett stort fint hus, med högt i tak och stor gård. Men tillsvidare så bor jag och min prins kvar här i min lilla 1.a! Vi liksom trivs lite här.. Hur som helst kommer det ändå vara den här lägenheten man minns som "Ungtjejs lyan" Vi gillar läget i väntan på vårat slott!


PussPuss/Issandra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar