fredag 3 augusti 2012

Polisen dom

Igår hade jag tänkt blogga om vår skogsvistelse med svärföräldrarna men så blev de inte, blev ute med en random hund, och när jag kom hem var de soffläge med vår hund. 

Igår då.. Först skogen som sagt, plockade kantareller och blåbär! Lilla kingen var med och sprang omkring och härjade. Så ikväll blir de kantarell mys hos "svärisarna". Blåbärspaj tänkte jag slänga ihop imorgon, för heeela dagen har gått åt till att storstäda,tvätta organisera upp stora garderoben och diska. Den där hunden kanske ni funderar över.. de gjorde jag/vi också!

Va uppe vid brux och snackade med Carro, när vi startar bilarna kommer det en lerig och trött schäfer springandes, jag klev ur bilen och tog tag i hunden. Jag och vovve gick upp till en tjej som tränade och frågade om d var hennes, hon såg ut som ett frågetecken så hennes hund var de inte! Jag och Carro beslutade oss om att ringa polisen, och dom va ju dumma i huvudet. Jag sa att jag hittade en hund, polisen kollade i datorn men hade ingen saknad. Så hon frågade om jag kunde ta hand om den en stund, ja visst tänkte jag! Men om ingen ringt tills ikväll vad gör jag då? (Har ju en egen hund.. man vet ju aldrig med sjukdomar,aggressioner och annat) Ja, då får du åka med han till Uppsala station och lämna in på hittegods. Whaat, en hund på hittegods? Och inte nog me de så frågade hon om hunden var öronmärkt, Men hallå öronmärkning slutade man med för typ 100 år sen! Hur som hällst kom de en tjej och små sprang med hjärtat i halsgropen.. de var hennes hund! Så allt slutade bra.






PussPuss/Issadra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar